Historiske salgstal sætter fart på de ambitiøse planer i Matas
Et rekordgodt kvartal og en afgjort sag i landsretten har fået Matas til at fremrykke den langsigtede vækststrategi.
Allerede i starten af januar sendte Matas en foreløbig opgørelse på gaden, som viste, at tredje kvartal endte med at blive historisk på salgssiden.
Det bliver nu bekræftet i det fulde kvartalsregnskab, som dækker perioden 1. oktober til 31. december 2021.
Omsætningen rammer rekordniveau med 1.378 millioner kroner, og det er en stigning på fem procent, som er kommet i hus trods nedgang i salget af corona-produkter, skriver Matas i en pressemeddelelse.
De takter får Matas til at arbejde endnu hurtigere med den femårige vækststrategi, Growing Matas Group.
- Kunderne vendte i julekvartalet tilbage til de fysiske butikker samtidig med, at onlinehandlen fastholdt det høje niveau fra sidste år, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør i Matas.
- Rekordsalget har givet økonomisk råderum til at fremrykke vores langsigtede vækststrategi. Vi har i kvartalet tilført ekstra midler til at opruste vores organisation og øge kendskabet til de mange nye varer, som kunderne nu kan købe på matas.dk, siger han.
Desuden har Matas fået en ekstra indtægt, fordi landsretten afgjorde en momssag angående Club Matas til butikskædens fordel i tredje kvartal.
Blandt andet har Matas brugt syv millioner kroner på markedsføring af det nye sortiment inden for Sundhed og Professional Hair Care, mens styrkelsen af organisationen har sigte på en international lancering af Matas’ egne mærker.
MATAS A/S
Tal for tredje kvartal, 2021/22 i DKK mio.
- Nettoomsætning: 1.378,4
- Bruttoresultat: 613,7
- Underliggende omsætningsvækst (like for like): 2,8%
- Justeret resultat efter skat: 156,5
Kilde: Matas
LÆS OGSÅ: Dansk tv-kendis bliver en del af markedsføringen i Matas
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Dansk tv-kendis bliver en del af markedsføringen i Matas
På tærsklen til et økonomisk comeback får Dagrofa en fælles strategi
Topchef i Matas vil gøre forbrugsboom til bæredygtig vækst
Konkurrent til Matas følger planen med et underskud på over 30 mio.
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops