Her er Coops madmanifest
Coops madmanifest
Madmanifestet indeholder seks løfter:
1. Vi vil sætte mere smag på hverdagen
2. Vi vil gøre det sundere at leve nemt
3. Vi vil give flere gode madoplevelser
4. Vi vil vide, hvad vi spiser
5. Vi vil gøre økologi til hvermandseje
6. Vi vil give lokale råvarer en hovedrolle.
Det er seks løfter, der tilsammen udgør det madmanifest, som Coop vil revolutionere dansk dagligvarehandel med.
Coop har præsenteret det madmanifest, der skal realisere dagligvaregigantens visioner om en bedre madkultur.
- Vi vil forandre dansk dagligvarehandel og forbedre danskernes daglige madoplevelser, sagde food-direktør Jens Visholm i forbindelse med lanceringen af Coops planer i begyndelsen af juni.
LÆS OGSÅ: Ny ambitiøs plan: Sådan vil Coop skabe dagligvarerevolution
Det konkrete manifest består af seks løfter, der skal sikre, at Coop får sat det gode måltid, den gode vare, og de gode valg på dagsordenen (se faktaboks). De handler blandt andet om, at sætte mere smag på hverdagen, give flere gode madoplevelser og give lokale råvarer en hovedrolle.
Løfterne er skabt med udgangspunkt i 10.000 input fra medarbejdere, leverandører og meningsdannere.
Kan ikke skabe revolution alene
Madmanifestet er en del af det initiativ, som dagligvaregiganten kalder Coop & Co. Navnet signalerer en bevidsthed om, at Coop ikke kan revolutionere dansk dagligvarehandel alene.
Coop & Co. er derfor en invitation til Coops medlemmer, kunder, leverandører og interesseorganisationer om at sætte en ny dagsorden, hvor kvalitet, nydelse og samvær omkring måltidet får en lidt større plads i hverdagen.
Selv vil Coop sætte flere nye varer med respekt for god madkvalitet på hylderne i butikkerne. Helt konkret frigiver dagligvarekoncernen 25 procent af sortimentet til fornyelse og vækst. Det svarer til 10 milliarder kroner årligt. Over de næste år planlægger Coop at lancere 500 nye produkter med fokus på god smag til fair priser.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Det store mareridt fortsætter i 7-Eleven: Her er status
Den fysiske detailhandel i Norge skrumper
7-Eleven lukker alle butikker efter muligt hackerangreb
Lagkagehuset kalder eksklusiv butiksåbning for en milepæl
Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Høje konkurstal ventes at fortsætte trods fald i juli
Stor satsning fra Salling bliver kåret som Europas bedste
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Det store mareridt fortsætter i 7-Eleven: Her er status
Den fysiske detailhandel i Norge skrumper
7-Eleven lukker alle butikker efter muligt hackerangreb
Lagkagehuset kalder eksklusiv butiksåbning for en milepæl
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops