Fusion koster på bundlinjen hos Lars Larsen-firma
Sidste år blev to af Lars Larsens møbelfirmaer lagt sammen. Den manøvre høvler millioner af bundlinjen i seneste regnskab.
De to møbelfirmaer under Lars Lars Group - Actona Company og Interstil - blev i september sidste år slået sammen under Actona-navnet.
Som forventet har sammenlægningen påvirket bundlinjen i årsregnskabet for 2017/18, som næsten går 40 millioner kroner tilbage og lander på 61.6 millioner.
Det skriver flere medier på baggrund af en pressemeddelelse fra selskabet.
- I forbindelse med sammenlægningen har vi haft en række engangsomkostninger, der sammenlagt beløb sig til cirka 30 millioner kroner, og det kan selvfølgelig ses i resultatet, siger Torben Villadsen ifølge TV Midtvest. Han er administrerende direktør for møbelproducenten.
- Til gengæld har sammenlægningen skabt en endnu stærkere platform for den fremtidige udvikling af virksomheden, og vi har oplevet en markant ordretilgang specielt mod slutningen af regnskabsåret, fortsætter han.
Omsætningen lyder på 1,73 milliarder kroner mod 1,23 i det foregående regnskabsår. En stigning på 41 procent.
LÆS OGSÅ: Lars Larsen-kæde: Dette samarbejde kan fordoble salget
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Det store mareridt fortsætter i 7-Eleven: Her er status
Den fysiske detailhandel i Norge skrumper
7-Eleven lukker alle butikker efter muligt hackerangreb
Lagkagehuset kalder eksklusiv butiksåbning for en milepæl
Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Høje konkurstal ventes at fortsætte trods fald i juli
Stor satsning fra Salling bliver kåret som Europas bedste
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Det store mareridt fortsætter i 7-Eleven: Her er status
Den fysiske detailhandel i Norge skrumper
7-Eleven lukker alle butikker efter muligt hackerangreb
Lagkagehuset kalder eksklusiv butiksåbning for en milepæl
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops