Føtex live-tv skal lokke store børn i køkkenet
Torsdag den 14 maj 2020 kl. 06:10
af: Redaktionen
Et nyt samarbejde om madlavningsprogrammer mellem et madunivers og Føtex skal styrke de unges madvaner.
Corona-tiden har fået mange familier til at tilbringe meget tid derhjemme. Særligt i husstande med store børn i huset, skal der løsninger på bordet for at få de unge ud af værelset, når hverken skole, sport eller venner.
Det forsøger et nyt madlavningskoncept med navnet ”Fælles Maddag” nu at gøre noget ved. Det skriver Føtex og maduniverset ”Fars Køkkenskole”, der står bag konceptet, i en fælles pressemeddelelse.
Gode madvaner
Målsætningen er at prøve at vække de unges interesse for madlavning, og programmerne bliver sendt live på føtex’ Facebook-side – og kan genses efterfølgende. Idéen er ifølge den ansvarlige direktør i Føtex, at sætte fokus på madvaner overfor de unge.
- Vi vil gerne være med til give børn og unge gode madvaner nu og senere i livet. De gode vaner kommer bedst ved selv at være med i køkkenet, og derfor er vi gået sammen med Fars Køkkenskole om en serie af madlavningsprogrammer. Her får de unge – sammen med deres forældre – mulighed for at lave sjov og sund aftensmad, fortæller Karin Sommer der er marketingdirektør i Føtex.
Grøntsagsbazooka og smoothiecykel
Foran kameraet står madkundskabslærer Jonas Gerdes Vigkilde, som stiftede Fars Køkkenskole i 2012 og siden har undervist mere end 500 fædre og deres børn i sund, god og sjov madlavning. For Jonas er det afgørende, at det er sjovt at lave mad, hvis man skal vække de unge menneskers interesse for madlavning.
- I Fars Køkkenskole skaber vi et rum, hvor fædre og deres børn har det sjovt og skaber noget sammen. Det er den oplevelse, vi tager med over på Facebook – hvor vi nu også inviterer mor med. Vi skal smage på grøntsager, og så giver jeg smarte fifs og fiduser, fortæller sjove historier og bruger vores skøre mad-maskiner som grøntsagsbazookaen og smoothiecyklen. For vi skal først og fremmest vise, at det er sjovt at lave mad sammen, siger Jonas Gerdes Vigkilde, der også fremhæver at de fleste børn bliver nemlig enormt stolte, når de har været med til at lave mad til familien.
Der planlagt i alt ni afsnit og de første afsnit har nu nået 110.000 mennesker på Facebook. Næste afsnit sendes mandag d. 18. maj kl. 17.00.
Det forsøger et nyt madlavningskoncept med navnet ”Fælles Maddag” nu at gøre noget ved. Det skriver Føtex og maduniverset ”Fars Køkkenskole”, der står bag konceptet, i en fælles pressemeddelelse.
Gode madvaner
Målsætningen er at prøve at vække de unges interesse for madlavning, og programmerne bliver sendt live på føtex’ Facebook-side – og kan genses efterfølgende. Idéen er ifølge den ansvarlige direktør i Føtex, at sætte fokus på madvaner overfor de unge.
- Vi vil gerne være med til give børn og unge gode madvaner nu og senere i livet. De gode vaner kommer bedst ved selv at være med i køkkenet, og derfor er vi gået sammen med Fars Køkkenskole om en serie af madlavningsprogrammer. Her får de unge – sammen med deres forældre – mulighed for at lave sjov og sund aftensmad, fortæller Karin Sommer der er marketingdirektør i Føtex.
Grøntsagsbazooka og smoothiecykel
Foran kameraet står madkundskabslærer Jonas Gerdes Vigkilde, som stiftede Fars Køkkenskole i 2012 og siden har undervist mere end 500 fædre og deres børn i sund, god og sjov madlavning. For Jonas er det afgørende, at det er sjovt at lave mad, hvis man skal vække de unge menneskers interesse for madlavning.
- I Fars Køkkenskole skaber vi et rum, hvor fædre og deres børn har det sjovt og skaber noget sammen. Det er den oplevelse, vi tager med over på Facebook – hvor vi nu også inviterer mor med. Vi skal smage på grøntsager, og så giver jeg smarte fifs og fiduser, fortæller sjove historier og bruger vores skøre mad-maskiner som grøntsagsbazookaen og smoothiecyklen. For vi skal først og fremmest vise, at det er sjovt at lave mad sammen, siger Jonas Gerdes Vigkilde, der også fremhæver at de fleste børn bliver nemlig enormt stolte, når de har været med til at lave mad til familien.
Der planlagt i alt ni afsnit og de første afsnit har nu nået 110.000 mennesker på Facebook. Næste afsnit sendes mandag d. 18. maj kl. 17.00.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Del artiklen:
Afstemning
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Seneste nyheder
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Kunstig intelligens i online handel: Bliv klogere på teknologiens muligheder
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops