Føtex fortsætter hundedyr priskrig
Lavere priser skal udfordre discountkæderne. - På den korte bane er det ikke en god forretning for os, siger sortimentschef.
Priskrigen på markedet for dagligvarer ser ud til at blive optrappet endnu en gang. For nu sænker Føtex prisen på 1.000 varer. Det skriver Finans.
Målet er at matche discountbutikkerne, så kunderne ikke kan se forskel på kassebonen, lyder det fra sortimentschef Tore Nederland.
- På den korte bane er det ikke en god forretning for os. Det koster mange penge at sætte priserne ned, men vi tror, det vil give flere kunder i fremtiden. Føtex skal ikke længere opfattes som værende et dyrt sted at handle, siger han til Finans.
Fulgte efter konkurrent
Allerede sidste år pressede Føtex prisen på 2.000 varer i forsøget på at konkurrere med discountkæderne. Det skete bare få uger efter, at Meny lancerede priskonceptet Discount Match.
- Supermarkeder skal simpelthen være relevante på prisen, ellers har de ingen rolle i dagligdagen, sagde Føtex-direktør Thor Jørgensen i en pressemeddelelse sidste år.
I januar havde de første prisnedsættelser givet en vækst i volumen på 18 procent inden for frugt og grønt, mens december-salget af de nedsatte varer steg 12 procent i forhold til året før, skriver Berlingske Business.
LÆS OGSÅ: Føtex-direktør: Vores lavere priser er en succes
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Landsdækkende kæde får foden inden for hos Meny
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops