Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Fremtidens store salgskanal har fået Holch Povlsen til lommerne

Foto: Pressefoto



Mandag den 22 marts 2021 kl. 11:54 - Kilde: Børsen

Troen på konceptet bag live shopping har fået Anders Holch Povlsen til at investere millioner i et mindre selskab.

Gennem investeringsselskabet Brightfolk har Anders Holch Povlsen netop overtaget 10 procent af den svenske virksomhed Bambuser for omkring 230 millioner danske kroner. Det skriver Børsen mandag.

Trods sin forholdsvis lille størrelse har Bambuser vakt Anders Holch Povlsens interesse, fordi virksomheden har udviklet en platform til broadcasting af live shopping.

- Vi tror, at liveshopping både for mange kunder og for mange virksomheder vil være en foretrukken model at købe henholdsvis sælge digitalt på, lyder det fra Lise Kaae i en kommentar til Børsen. Hun er adm. direktør Lise Kaae, Heartland, som er moderselskab for Brightfolk og hele Bestseller.

Anders Holch Povlsen kender allerede Bambusers platform. Tidligere på året kunne den svenske virksomhed nemlig offentliggøre en aftale om at stå for live shopping i de to Bestseller-mærker Name It og Vero Moda.

Gennem coronakrisen har mange butikker haft gode erfaringer med live shopping, som gør det muligt at sælge varer til brugerne gennem direkte udsendelser på de sociale medier. Konceptet minder altså i høj grad om tv-shop.

LÆS OGSÅ: Netbutik taber millioner: Men Holch Povlsen har en plan

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD