Franchisebutikker gik konkurs: Så skiftede modebrand strategi
De endte med at brænde nallerne på franchisebutikker, men nu er dansk modebrand kommet ovenpå igen. I 2020 forsvandt de røde tal.
Gennem et par år har modebrandet Moshi Moshi været nede i en bølgedal.
Men nu begynder udviklingen igen at gå den rigtige vej, viser årsregnskabet for 2020, hvor tallene på bundlinjen er sorte trods den allestedsnærværende coronakrise. Det resultat bliver stemplet som “tilfredsstillende" af ledelsen.
At Moshi Moshi kan fremvise et overskud på godt en halv million kroner skyldes i høj grad en ændring i strategien.
- Vi valgte de helt forkerte franchisepartnere, hvilket resulterede i et minus på næsten 4,5 millioner i 2018, siger medstifter Stine Skjoldborg til FashionForum.
.
Dengang havde Moshi Moshi selv en enkelt butik, mens fire butikker blev drevet efter en franchisemodel. Men de endte alle med at gå konkurs. I dag er modebrandet gået over til at drive sine egne butikker, som der i øjeblikket er to af - i København og Aarhus.
Efter den bemærkelsesværdige fremgang midt i et coronapræget år, hvor store dele af branchen har oplevet massive udfordringer, er faren ikke helt drevet over. I hvert fald er Moshi Moshi forsigtige med forventningerne til årsregnskabet for 2021.
- Coronavirus har en væsentlig påvirkning på mængden af såvel danske som udenlandske kunder, bl.a. som følge af de anbefalinger, der er givet i forhold til at forsamle sig, skriver ledelsen i årsrapporten.
- På baggrund af den store usikkerhed COVID-19 har skabt og usikkerheden om situationens varighed, er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at foretage en rimelig vurdering af de økonomiske konsekvenser af COVID-19. Det er på samme baggrund ikke muligt at udtrykke en tilstrækkelig sikker forventning til omsætning og resultat før skat.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops