Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Fotokæde dropper hovedkontor: Flytter ind hos elektronikkæde





Fredag den 16 april 2021 kl. 11:03 af: Kristian Holgersen

Et tæt samarbejde med en velkørende elektronikkæde skal give PhotoCare flere digitale muskler. Det havde været for dyrt på egen hånd.

Indkøbsforeningen Team DS - der først og fremmest bliver brugt af de mange PhotoCare-butikker over hele landet - planlægger en flyttedag.

Det gamle kædekontor i Vejle bliver nemlig sløjfet. I stedet rykker den administrative del af forretningen ind hos elektronikkæden El-Salg, der har sine kontorer liggende i Skanderborg.

Et tæt samarbejde med El-Salg skal hjælp PhotoCare med at opruste digitale. Ifølge direktøren for fotokæden, ville det være en svær opgave at løfte på egen hånd.

- El-Salg har et stærkt digitalt set-up, der er langt mere effektivt på administrations- og indkøbssiden, siger Peter Weje Nielsen. Han er formand i Team DS og indehaver af PhotoCare i Grenaa.

- Selvom vi er den største kædedannelse på fotomarkedet i Danmark, må jeg konstatere, at det vil være uforholdsmæssigt dyrt for os selv at opbygge et digitalt bagland, og tiden er også imod os. Samarbejdet er et kvantespring for os på flere områder. Vi får nu adgang til El-Salgs administrative muskler, og nye muligheder rent digitalt i forhold til forbrugere og butikker, siger han.

Har plads til flere

El-Salg, der med over 160 butikker er en af landets største frivillige kæder, har gennem en årrække arbejdet på at opbygge et solidt bagland med markedsføring, bogholderi og digital infrastruktur.

Det kan andre frivillige kæder nu også få glæde af, lyder det fra den adm. direktør, Tomas Holm Hedehus. Ligesom PhotoCare kan de indgå en aftale om at få hjælp til de administrative opgaver.

- For mig er det et vigtigt skridt, at alle deltagende frivillige kæder på denne måde kan opnå økonomiske fordele de ikke kan opnå hver for sig, siger Tomas Holm Hedehus og fortsætter:

- Men også at det sker uden at de enkelte kæder mister suverænitet og ansvar for egne handlinger. Endelig vil der også være et væsentlig større, og måske endda komplementært vareudbud, end den enkelte kæde selv kunne få adgang til. Den slags samarbejder er nødvendige for at kunne stå stærkt både hos forbrugerne, og samtidig være dynamiske i forhold til kapitalkæderne.

El-Salg har netop fremlagt årsregnskab for 2020, hvor overskuddet før skat blive tredoblet til 8,8 millioner kroner, mens den samlede omsætningen vokser med omkring otte procent til 613 millioner.

LÆS OGSÅ: Butikskæde overlever i miniformat trods melding om konkurs



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD