Forbrugerne på nettet tænker mere på prisen
Gennem flere år har pris spillet en stadig mindre rolle for forbrugerne på nettet. Men det vender nu, viser opgørelse.
Siden 2017 har forbrugerne lagt mindre og mindre vægt på pris, når de angiver den primære årsag til at købe ind på nettet.
Ifølge en opgørelse fra Dansk Erhverv er den udvikling nu vendt.
I 2022 svarede 22 procent, at pris var den vigtigste årsag til at vælge nettet frem for de fysiske butikker. Det er lidt flere end året før.
- Det er helt klart en udvikling, som man skal være opmærksom på – særligt i marketingafdelingen, siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.
- Tallene viser, at man i hvert fald ikke må glemme at sætte fokus på varens pris, selvom bekvemmelighed og udvalg stadig er de vigtigste årsager, siger han.
Det er stadig bekvemmelighed, som er nethandlens største attraktion. Dernæst kommer udvalg af varer, viser opgørelsen.
LÆS OGSÅ: Det store handels-boom på nettet flader ud i Europa
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops