Flere kendte influencere bliver en del af Coop-satsning
En række kendte navne er med i Coops seneste fremstød, hvor reality-tv bliver nævnt som en af inspirationskilderne.
Dagligvarekæderne Superbrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen forsøger at gå nye veje med markedsføringen. Det skriver Coop.
Komikeren Simon Jul, tv-værten Sarah Grünewald og journalisten Isabella Alberte skal stå i spidsen for hver deres marketing-univers, som kommer til at bestå af film og programmer på de sociale medier med udgangspunkt i de tre kæder.
Første program hedder “Lige til at spise - mad Superbrugsen” og får Simon Jul som vært og dommer. Deltagerne skal dyste om at lave den bedste hverdagsret.
- Vi vil med filmene vise, at SuperBrugsen tilbyder det, en yngre målgruppe efterspørger fra en moderne dagligvarebutik: Det store udvalg af sunde, grønne varer og gode konkrete veje til at leve et mere bæredygtigt og mindre klimabelastende hverdagsliv, siger kædedirektøren i Superbrugsen, Kenneth Pedersen.
Satsningen er en del af den nye marketingstrategi, som Coop lancerede tidligere på ugen.
- Vi har udviklet en helt ny visuel identitet til SuperBrugsen. Det sanselige og det legende er noget, vi gerne vil forbindes med, og her er filmene en langt bedre måde end traditionel dagligvaremarkedsføring at vise det på, over for en bevidst og krævende yngre målgruppe, siger Rikke Bangild, der er senior marketingchef i Superbrugsen, Dagli´Brugsen og Kvickly.
Senere bliver koncepterne for Kvickly og Dagli’Brugsen offentliggjort. De får henholdsvis Sarah Grünewald og Isabella Alberte som vært.
LÆS OGSÅ: To dagligvarekæder går i fælles modangreb på discount
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Topchef reagerer på vækst i Matas: Strategien virker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops