Firma vil kopiere reolgigant
Er det en ægte Montana-reol eller en kopi? Det kan snart blive et relevant spørgsmål for forbrugere, der er på udkig efter designmøbler.
I hvert fald reklamerer firmaet Uplica.com for kopier af Montanas populære reoler på sin hjemmeside, skriver Politiken.
- Hånden på hjertet, det er ikke raketvidenskab at producere et Montana-modul, skriver salgsdirektøren Karlo Larsen i en mail til Politikens Spis&Bo.
En original Montana-reol kan koste op imod 5.000 kroner. Hos Uplica.com koster kopien 556 kroner, og virksomheden garanterer på sin hjemmeside, at kvaliteten er i top.
- Man må jo sige, at prisniveauet på danske designmøbler ikke står mål med det faktiske indhold. Sagt på en anden måde harmonerer produktionsomkostningerne ikke med salgsprisen, også selv om man afser 40-50 procent avance til de eksklusive møbelforhandlere og et betragteligt reklamebudget, skriver Karlo Larsen i et mailsvar til Politiken.
Hos Montana er man ikke begejstrede for udsigten til kopiering af de berømte reoler. Firmaet har derfor indgivet en stævning mod Uplica.com.
(Politiken)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops