Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

En af branchens ledestjerner blev E-handelsprisens store vinder

Carsten Schmidt fra SkatePro, som vandt i tre kategorier ved E-handelsprisen 2021.
Foto: Skatepro



Fredag den 21 maj 2021 kl. 10:47 af: Kristian Holgersen

Efter en periode, hvor millionerne nærmest er væltet ind, tog dansk netbutik stikket hjem ved E-handelsprisen 2021. Se vinderne.

Da netbutikken SkatePro fremlagde årsregnskabet for 2020, vakte det enorme tal på bundlinjen en del opsigt:

Gennem coronakrisen var salget af løbehjul, skateboards og alle mulige andre produkter med hjul gået så godt, at virksomheden stod tilbage med et overskud på intet mindre end 74 millioner kroner.

Succesen gik heller ikke ubemærket hen, da Dansk Erhverv torsdag afholdte E-handelsprisen 2021.

SkatePro endte med at vinde i kategorierne for bedste B2C-virksomhed med omsætning over 100 millioner kroner og bedste eksportcase, men vigtigst af alt kunne de også tage Guldprisen med sig hjem.

Jurymedlemmet Ann Riemer fra Legeakademiet.dk, som har været med til at udpege vinderen af Guldprisen, har mange rosende ord tilovers.

- SkatePro er på så utrolig mange områder en ledestjerne indenfor dansk e-handel. Udover at være markedsleder, så bestræber de sig på nytænkning, integritet og fantastisk købmandskab, siger hun ifølge Dansk Erhverv.

- Deres donation af en del af omsætningen fra Black Friday til en skaterpark i Nepal gør, at årets største omsætningsdag pludselig giver en smule mere mening. Deres måde at rekruttere ansatte, hvor de hjælper med alt fra at finde bolig, udfylde skattepapirer og gøre deres ophold til en kæmpe fest er også bemærkelsesværdig, siger Ann Riemer.

Fremtiden tegner godt 

Det var ikke kun holdet bag SkatePro, som havde grund til at glæde sig under E-handelsprisen, hvor der i alt skulle findes vindere i 12 kategorier.

Blandt andet vandt Matas i kategorien for bedste omnichannel, mens skovirksomheden Roccamore trak det længste strå i kategorien Bedste B2C-virksomhed med omsætning under 100 millioner kroner.

Men ifølge Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv, så er der god grund til at fejre hele branchen, som har haft kronede dage under coronakrisen.

- Fremtiden er lys, både for vinderne i aften og for hele branchen, siger Niels Ralund.


SE ALLE VINDERNE VED E-HANDELSPRISEN 2021

Guldprisen 2021
1. SkatePro

Årets Guldvinder formår trods flere år på bagen fortsat at tænke nyt og hæver hvert år niveauet for både sig selv og branchen.

Bedste nye E-handelsvirksomhed
1. Oscar biludlejning

Denne virksomhed har på imponerende kort tid disruptet et marked, der er præget af en masse store og internationale spillere – og af manglende gennemsigtighed.

2. kobaj.com
3. Female Invest

Bedste B2B-virksomhed med online omsætning under 200 mio. kr.
1. Westpack

Med klassiske købmandsdyder, som gratis vareprøver, leveret omkostningsfrit til kunden, vækster de i et ekstremt omkostningsfølsomt marked og vi glæder os til at følge deres vækst-eventyr i de kommende år.

2. CeramicSpeed
3. Dinero Regnskab

Bedste omnichannel
1. Matas

Imponerer i traditionel omnichannel med flot vækst i et turbulent år. I dagene efter 11. marts tog de fat om nældens rod og gik lynhurtigt i luften med Live shows og video-rådgivning udført af medarbejdere i butikkerne, som samtidig skrev værdiskabende SEO-tekster.

2. Brødrene A&O Johansen
3. Bog&Ide

Bedste app
1. MobilePay

Virksomheden er brudt igennem i 2020 med deres Checkout-løsning, som på kort tid har gjort appen uundværlig for dansk e-handel.

2. Lunar
3. Nemlig.com

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 100 mio. kr.
1. SkatePro

En virksomhed hvis why gennemsyrer hele organisationen. De har godt købmandskab og er tro mod deres strategi.

2. Trendhim
3. nemlig.com

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.
1. Roccamore

Vinderen er en innovativ og nytænkende virksomhed, der formår at kombinere bæredygtighed og vækst.

2. Camille Brinch Jewellery
3. Barons

Bedste værktøj
1. Shipmondo

Med dette værktøj er det hurtigt og enkelt at komme i gang for enhver type webshop. Virksomheden bygger selv alle features, der gør dagligdagen nemmere for e-handlerens økosystem (retur, integrationer mv.).

2. Clerk.io
3. Sleeknote

Bedste Eksportcase
1. SkatePro

Aftenens vinder lever og ånder for kontakten til deres kunder og prioriterer at bruge tid på kundeservice.

2. Hobbii
3. Trendhim

Bedste E-handelscase – webbureau og andre leverandører
1. Vertica for Søstrene Grene

De er startet fra scratch og har på kort tid vist resultater – nationalt såvel som internationalt. De har på første år formået at åbne på seks markeder.

2. Hesehus for Matas
3. Adapt for Det Kgl. Teater

Bedste B2B-virksomhed med online omsætning over 200 mio. kr.
1. Brødrene AO Johansen

Hvor tæt kan et kunde/leverandør forhold blive? Og er det en af fremtidens digitale konkurrenceparametre? Årets vinder er ikke i tvivl og har bogstavelig talt tillidsfuldt givet nøglen til butikken til deres kunder.

2. Solar
3. EET Group

Bedste abonnementsløsning
1. Goodiebox

Kan man sælge happiness på abonnement? Og kan man tjene penge på det? Med en imponerende turn-around fra en investeringstung ekspansionsstrategi til sorte tal blot få måneder efter corona ramte, har aftenens vinder vist, at forretningen er sund.

2. Wash World
3. Champagne for alle

Kilde: Dansk Erhverv. Find alle detaljerne om vinderne og feltet af nominerede.


LÆS OGSÅ: Jysk genåbner svensk netbutik efter usædvanlig overbelastning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD