Elektronikkæde taber melodien i nedslående regnskabsår
Den bratte nedtur hos en elektronikkæde bestående af 11 butikker skyldes ikke kun pandemien. Udskiftning i ledelsen koster også penge.
Hos Blue City, der sælger brugt elektronik i 11 fysiske butikker og på nettet, er ledelsen særdeles klar i dommen over det seneste årsregnskab. “Meget utilfredsstillende,” lyder den.
I regnskabsåret 2020/21 tabte Blue City 17,6 millioner kroner på bundlinjen, og det er en drastisk udvikling set i forhold til de foregående regnskaber.
Godt nok kan Blue City se tilbage på et mindre underskud fra sidste år, men går man længere tilbage, så står de sorte tal pænt på ræd og række.
Coronakrisen bliver fremhævet som den største årsag til nedturen. De usædvanlige tider har ført til en effektivisering af driften og en række besparelser, som mod regnskabsårets slutning begyndte at rette lidt op på udviklingen.
- Selskabet havde investeret i vækst, men en tvangsnedlukning af virksomhedens fysiske butikker i en længere periode samt den negative påvirkning coronakrisen har haft på kundestrømmen til de fysiske butikker generelt set, igennem hele regnskabsåret, betyder, at selskabet har lidt betragtelige tab, skriver ledelsen.
En række engangsudgifter trækker også ned.
- Resultaterne er desuden markant negativt påvirket af en lang række engangsomkostningerne, både i forbindelse med udskiftning af store dele af ledelsen, herunder direktøren, regnskabschefen og IT-chefen, samt en nedskrivning af lagerværdien og værdien af selskabets IT-systemer, fremgår det af årsrapporten.
Mikkel Fruergaard tiltrådte som ny adm. direktør den 1. august 2020.
LÆS OGSÅ: Voksende butikskæde er nærmest ene om buddet i storcentrene
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops