Elektronikgigant henter nordmænd og svenskere til København
Med etableringen af et skandinavisk kundecenter i København vil elektronikgigant styrke sin service uden at øge omkostningerne.
Elkjøb Nordic - som står bag Elgiganten - har valgt København til at huse et nyt kundecenter for hele det skandinaviske marked. Det skriver den norske koncern i en pressemeddelelse.
Kundecenteret kommer til at huse 300 medarbejdere, hvoraf 200 vil være helt nye arbejdspladser i København. Men de vil ikke alle sammen gå til danskere. For at undgå sprogproblemer, når kunderne skal have hjælp, vil Elkjøb Nordic også ansætte medarbejdere fra vores skandinaviske nabolande.
- På det nye store kundecenter her i København vil både danske, norske og svenske medarbejdere besvare henvendelser fra kunderne i alle de skandinaviske lande, siger Peder Stedal, som er Elgigantens danske direktør.
Skal forbedre servicen
Sammenlægningen af de tre skandinaviske kontorer skal efter planen give synergieffekter, der betyder, at kundeservicen bliver endnu mere tilgængelig for kunderne - uden at øge omkostningerne.
- Det nye fælles kundecenter i København betyder, at vi kan tilbyde kunderne mere end før – og stadig holde vores omkostninger i ro, siger Peder Stedal og fortsætter:
- Vores branche oplever benhård konkurrence og et prispres uden lige. Kun de aktører, der formår at drive forretningen effektivt og holde omkostningerne nede, overlever. Så enkelt, og så brutalt, er det faktisk. Det er et benhårdt marked, og det kommer selvfølgelig kunderne til gode i form af utrolig lave priser på elektronik.
Kundecenteret kommer til at ligge i Ørestaden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops