Discountkæde bliver slæbt i retten på grund af et dannebrogshjerte

Dette dannebrogshjerte vil VisitDenmark have fjernet fra Lidl Danmarks markedsføring. Foto: PR.
En turistorganisation vil have discountkæde til at stoppe brugen af et hjerte i markedsføringen. Sagen skal nu for retten.
Turistorganisationen VisitDenmark har et horn i siden på Lidl Danmark. Det skriver Ritzau ifølge TV2.
Sagen drejer sig som et hjerteformet dannebrogsflag, der har været en del af Lidl Danmarks markedsføring siden 2016. Hjertet lægger tæt på VisitDenmarks varemærkebeskyttede logo fra 1968, og derfor giver turistorganisationen nu discountkæden en tur i Sø- og Handelsretten.
VisitDenmark kræver et fuldt hjertestop af modparten og en kompensation på 500.000 kroner.
Hos Lidl Danmark er målet frifindelse - både fordi VisitDenmark bør ses som en offentlig myndighed og fordi brugen af hjertet har stået uanfægtet hen så længe.
VisitDenmark arbejder på at markedsføre Danmark som turistmål. Organisationen er tilknyttet Erhvervsministeriet og bestyrelsen bliver udpeget af erhvervsministeren, fremgår det af organisationens hjemmeside.
Lidl Danmark har 125 dagligvarebutikker og mere end 2.700 medarbejdere.
LÆS OGSÅ: Målrettet indsats sikrer Lidl mange flere ungarbejdere
Læs hele artiklen på Ritzau ifølge TV2Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops