Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Danske Shoppingcentre vil ned i baglommen på forbrugerne

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 22 november 2022 kl. 10:50 af: Kristian Holgersen

På sigt skal 1200 butikker være med i en ny digital salgsplatform, lyder den ambitiøse målsætning fra Danske Shoppingcentre.

Fremover skal forbrugerne have adgang til deres lokale shoppingcenter hjemme fra sofaen. Det er udgangspunktet for et nyt samarbejde mellem Danske Shoppingcentre og techvirksomheden Zliide.

Danske Shoppingcentre ejer 18 shoppingcentre, som består af i alt 1.200 butikker, og de skal allesammen have mulighed for at sælge varer gennem en fælles app med hurtig levering, som de fleste kender det fra take away-markedet.

- Der er stor appetit på de mange muligheder og oplevelser, som et shoppingcenter tilbyder. Indtil nu har alt dog været forankret i det fysiske, siger den adm. direktør for Danske Shoppingcentre, Jesper Faurholdt.

- Med samarbejdet med Zliide giver vi vores butikker mulighed for at tilbyde en ny type service og tilgængelighed, hvor kunderne kan handle i deres lokale favoritbutikker direkte fra sofaen med hurtig levering til hoveddøren, siger Jesper Faurholdt.

Starter i 2023

I første omgang ruller Danske Shoppingcentre konceptet - som hedder Shoppingmall in your pocket - ud i Kolding Storcenter, hvor en række butikker bliver en del af appen. Det sker i starten af 2023.

Derefter følger resten af shoppingcentrene, som blandt andet tæller Aalborg Storcenter, Lyngby Storcenter og Amager Centret.

- Fremover bliver der både plads til den gode personlige betjening samtidig med, at vi imødekommer kundernes digitale ønsker, siger Jasper Faurholdt.

- Med samarbejdet kan vores gæster på helt nye måder shoppe i lokale butikker, som de har tillid tid. Således kan vi hjælpe vores butikker med at tilbyde gæsterne den bedste oplevelse. Vi er derfor overbeviste om, at samarbejdet vil lægge et ekstra lag på kundeoplevelsen, siger han.

Sådan fungerer konceptet

Gennem Zliide kan kunderne selv søge informationer om produkterne, betale via appen og få en digital kvittering, når betalingen er gennemført.

Appen kan samtidig skræddersy tilbud om udsalg, kampagner og aktiviteter fra butikkerne via købsmønstrene hos den enkelte kunde.

- Ressourcerne i butikken skal bruges på kunderne. Derfor tror vi på, at vi med appen kan frigive tid til at styrke servicen, for det giver kunderne mulighed for at købe varen via deres telefon, mens de står i butikken eller hjemmefra, siger CCO og medstifter i Zliide, Nikolai Brix Lindholm

- De kan browse i hele butikkens katalog og få det fulde overblik, så den vil fungere som en støtte til personalet i butikken, som får mere tid til at servicere de kunder, der stadig ønsker en personlig betjening og vejledning. Det er jo det, den fysiske butik kan – så dette er et supplement, der giver kunderne flere muligheder, siger han.

LÆS OGSÅ: Flugten fra kriseramt shoppingcenter fortsætter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD