Dansk topmøde: Supermarked får fingrene i varer fra Søstrene Grene
Søstrene Grene ændrer forretningsstrategi. - Vi ønsker at være til stede, der hvor vores kunder er, siger topchefen om nyt samarbejde.
På søndag kan kunderne i netsupermarkedet Nemlig.com for første gang putte varer fra Søstrene Grene i den digitale indkøbskurv.
Det sikrer et nyt samarbejde mellem de to danske detailvirksomheder, skriver Søstrene Grene i en pressemeddelelse fredag morgen.
For Søstrene Grene handler det om at nå ud til et bredere udsnit af kunder gennem flere salgskanaler, lyder forklaringen fra den adm. direktør.
- Vi ønsker at være til stede, der hvor vores kunder er og gøre det let for dem at tilvælge vores produkter, siger Mikkel Grene.
- Med vores tilstedeværelse på nemlig.com håber vi på i endnu højere grad at blive en del af kundernes faste shopperutiner og dermed repræsentere en del af udvalget, når de eksempelvis skal købe lys og servietter eller hobbyprodukter til de kreative sysler i hjemmet, siger han.
Søstrene Grene har det lange lys på
Samarbejdet er ikke kommet i stand på grund af coronakrisen, som lige nu har ført til en tvangslukning Søstrene Grenes danske butikker.
Ifølge Mikkel Grene er beslutningen om at blive en del af sortimentet i Nemlig.com et af de første skridt i en langsigtet ændring af strategien.
- Vores fysiske butikker er fortsat rygraden i Søstrene Grenes forretningsstrategi, men med webshop på syv markeder og nu også en specialbutik på nemlig.com er vi kommet et skridt videre på vores rejse mod at blive en omnichannel-virksomhed – en virksomhed, der er tilgængelig på flere kanaler, og som dermed møder kunderne, hvor de er, siger han.
- Ved at være til stede på nemlig.com håber vi desuden på at nå ud til et bredere kundesegment, som måske ikke besøger vores egne butikker så ofte, siger Mikkel Grene.
Begejstring hos Nemlig
Hos Nemlig.com har den administrerende direktør, Stefan Plenge, bemærket en øget efterspørgsel på de varer, som Søstrene Grene kan tilbyde. Han er naturligvis glad for samarbejdet.
- I Nemlig.com er vi meget begejstrede for det nye samarbejde med Søstrene Grene, siger han og fortsætter:
- Vi oplever, at kunderne i højere grad efterspørger flere produkter til hjemmet og hobbyartikler. Med dette samarbejde mellem to stærke brands bliver det nu muligt for endnu flere danskere at købe produkter fra Søstrene Grene som en del af hverdagens indkøb på nemlig.com.
Omkring 150 Søstrene Grene-produkter bliver tilgængelige i en særlig afdeling af Nemlig.com. De falder inden for kategorierne: Lys, servietter, gaveindpakning, festartikler, hobbyprodukter, kontorartikler bad og pleje samt udvalgte køkkenprodukter.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops