Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering
Et storsatsende brillemærke fra Danmark har netop landet en “anderledes” millionhandel med et amerikansk mediehus.
Brillemærket Christopher Cloos har solgt en mindre del af virksomheden - 9 procent - til det amerikanske mediehus a360 Media.
Medstifter og adm. direktør hos det danske brillemærke - Julius Langkilde - kalder selv handlen for en “anderledes type investering.”
Prisen endte på 85 millioner kroner, men Christopher Cloos får ikke pengene i hånden. De bliver i stedet skrevet ned i et slags gavekort til markedsføring i de mange udgivelser, der hører under a360 Media.
Blandt udgivelserne kan nævnes Men's Journal, US Weekly og Star Magazine.
- Vi tror på, at vi er gode til at gøre tingene på vores måde og med en frygtløs dedikation, siger Julius Langkilde i en pressemeddelelse.
- Derfor er aftalen med a360 Media en anderledes type investering, hvor de stiller en pulje til marketing til rådighed for os på hele 85 mio. kr., som vi kan bruge til at ramme forbrugerne i deres magasiner på print og online, siger Julius Langkilde.
Det meste af Christopher Cloos’ forretninger foregår via egen netbutik og eksterne forhandlere. Men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik, som ligger på Antonigade i København.
Vejen til en bedre forretning
Ifølge direktøren kommer handlen til at styrke bundlinjen, fordi a360 Media har en rækkevidde på 32 millioner læsere og endnu flere følgere på tværs af de sociale medier.
- Vi har en klar forventning om, at a360 Medias investering direkte kan understøtte salget i vores forretning, qua deres magasiner er målrettet mod amerikanske forbrugere. Vi anser det derfor for at være en konkret vej til en profitabel forretning med sorte tal på bunden, siger Julius Langkilde.
I det seneste årsregnskab for Cloos ApS, som fælder for 2020, lyder underskuddet på 8,6 millioner kroner, mens egenkapitalen også et gået i minus.
Christopher Cloos har siden 2020 haft sportsstjernen Tom Brady som fast ambassadør for virksomheden, og i starten af 2022 blev den svenske supermodel Elsa Hosk medejer og ambassadør for virksomheden.
LÆS OGSÅ: Millionerne vælter ind hos kendt brillekæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops