Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Kampen om kunderne på dagligvaremarkedet bliver yderligere intensiveret med ny stor-satsning fra Coop.
I forvejen var konkurrencen på dagligvaremarkedet hård - og det seneste træk fra Coop lægger ikke ligefrem is på kampen om markedsandele.
På torsdag lancerer Coop nemlig det omfattende prisprogram Go’ pris hver dag i kæderne Superbrugsen og Kvickly, som til at starte med skal holde prisen nede på 400 af de mest efterspurgte dagligvarer.
Prisprogrammet skal imødegå forbrugernes stigende fokus på pris og discountbutikker, lyder forklaringen.
- Vi kan se, at vores kunder efterspørger at kunne spare på husholdningsbudgettet, siger kædedirektøren for Superbrugsen, Kenneth Petersen, i en pressemeddelelse.
- De køber billigere varer og mere på tilbud, og tendensen til at handle i discountbutikker frem for supermarkeder er steget. Så for os er det et svar på det, siger han.
Ifølge mediet Dagligvarehandlen kommer Go pris hver dag til at koste Coop et tocifret millionbeløb.
Offentliggørelsen kommer samtidig med Salling Groups beslutning om at forlænge koncernens prisloft, så det først udløber ved årsskiftet.
LÆS OGSÅ: Coop-selskab finder ny kommunikationsdirektør i andet forsøg
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops