Coop opruster i kampen mod discount: Egne mærker er våbnet
Varer fra Coops egne mærker skal fylde langt mere i kundernes indkøbskurve. Det er målet for et kæmpe fremstød.
Dagligvarekoncernen Coop præsenterer nu det seneste træk i kampen mod discountkæderne.
Under parolen “Mere værdi for pengene” bliver det største kampagnefremstød i mange år bragt på banen for at styrke kundernes opmærksomhed på koncernens egne mærker.
Kampagnen fokuserer i særlig grad på serien under Coops eget navn, som tæller over 5.000 varer og omsætter for et “betydeligt milliardbeløb” hvert år. Målet er at øge salget af Coop-serien med cirka 300 millioner.
- Vi ved, at forbrugerne er meget bevidste om pris og vil have værdi for deres penge, siger Amelie de Geer i en pressemeddelelse. Hun er food-direktør i Coop.
- Med Coop-serien får kunderne netop det. Vi vil derfor med kampagnen gøre opmærksom på, at der er en meget nem måde at spare penge på i det daglige, nemlig ved at vælge vores egne mærker, fortsætter hun.
Coop har flere egne mærker på hylderne, heriblandt Änglamark, som hører til blandt de mest kendte af sin slags i dagligvarebranchen. På det punkt halter Coop-serien en smule efter.
Kampagnen indledes i denne uge i Kvickly, SuperBrugsen Dagli´Brugsen og Fakta. Den kommer til at køre i de to kommende måneder med tilbud, massiv eksponering i butikkerne og i Coops app.
Alle Coops egne mærker - Coop, Änglamark, X-tra, Smag Forskellen og 365 - er en del af kampagnen.
LÆS OGSÅ: Kædedirektør forlader Coop og trækker i Matas-trøjen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops