Coop og Lidl griber ind over for omdiskuteret kampagne
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
En lang række dagligvarebutikker dropper klimamærker fra Danish Crown. Kampagnen er ikke retvisende, lyder det fra Coop.
I Coop og Lidl sætter de nu en stopper for små, lyserøde mærker med teksten Klimakontrolleret gris, som Danish Crown har gjort brug af. Det skriver Børsen.
Mærkerne er en del af en stor kampagne fra Danish Crown, som fra flere sider bliver beskyldt for at vildlede forbrugerne. Organisationen Greenpeace har i den forbindelse sendt en klage til Forbrugerombudsmanden.
- Vi er glade for forbedringer af klimaaftrykket hos vores leverandører, men vi synes ikke, at den kampagne er retvisende over for forbrugerne, siger csr-chefen i Coop, Thomas Roland, til Børsen.
- Er det kød, vi får fra Danish Crown, bedre end det, vi får fra andre leverandører? Det har Danish Crown ikke kunnet dokumentere. Og så er der jo ikke nogen klimafordel i det, siger han.
Blandt de kritiske ryster er også Klimabevægelsen i Danmark, Den Grønne Studenterbevægelse og Dansk Vegetarisk Forening, som har sendt en stævning afsted mod Danish Crown. Men slagterigiganten har afvist at have gjort noget galt.
- Vi er helt klart af den opfattelse, at vores Klimakontrollerede gris ikke er i strid med nogen markedsføringslov. Vi vildleder ikke. Klimakontrolleret gris hviler på det program, som samtlige 1600 griseproducenter har stemplet ind i, med at vi skal reducere vores co2-aftryk med 50 pct. inden 2030, har Astrid Gade Nielsen sagt til Landbrugsavisen. Hun er kommunikationsdirektør i Danish Crown.
LÆS OGSÅ: Netto tester ny mærkning som de første: - Det er komplekst
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende