Butikskæde overhalet som landets stærkeste varemærke
Landets stærkeste varemærke er ikke længere fra detailhandlen, viser årets store imagemåling.
Efter et par år som landets stærkeste varemærke bliver Rema 1000 nu stødt fra tronen.
Det viser årets store imagemåling fra YouGov, hvor betalingsløsningen MobilePay akkurat har fået point nok til at rykke ind på førstepladsen.
Blandt de kendte varemærker i top 10 finder man yderligere to navne fra detailhandlen - nemlig Matas og Lego.
Både Coop 365discount og Elgiganten har dog opnået så gode målinger, at de er med på listen over årets højdespringere med fremgang på henholdsvis 3,6 og 4,2 point.
Listen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af seks forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
YouGov måler på mere end 450 varemærker og interviewer 200 personer om deres holdninger. Opgørelsens data er hentet i perioden 28. september 2021 til 27. september 2022.
DANMARKS STÆRKESTE VAREMÆRKER 2022
01 - MobilePay: 43,7 (score)
02 - Rema 1000: 43,0
03 - DR: 39,7
04 - DR TV: 39,7
05 - Lurpak: 38,0
06 - Matas: 37,5
07 - Lego: 35,9
08 - Netlix: 35,9
09 - Samsung: 33,4
10 - Arla: 32,4
ÅRETS HØJDESPRINGERE I MÅLINGEN
01 - Danske Bank: -11,0 (+6,4)
02 - Norlys: 10,7 (+5,2)
03 - Elgiganten: 20,2 (+4,2)
04 - Coop365 Discount: 9,6 (+3,6)
05 - Ryanair: -11,1 (+3,4)
06 - Nordea: 2,8 (+3,3)
07 - Pepsi: 21,1 (+3,2)
08 - Disney+: 20,4 (+2,8)
09 - Ekstra Bladet: -10,4 (+2,4)
10 - Lunar: 4,6 (+2,3)
Kilde: YouGov
LÆS OGSÅ: Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops