Butikker kan spare penge på kundeklubber
Det koster mere at lokke nye kunder i butikken end at gøre eksisterende kunder loyale, viser ny forskning.
Det er dyrt at lokke nye kunder ind i butikken.
Faktisk koster det fem til seks gange mere end at vedligeholde forholdet til eksisterende kunder gennem eksempelvis en kundeklub, viser ny forskning fra Shanghai Finance University, skriver Finans.dk.
Nikolaj Nørgaard, der er direktør i Danmark for konsulentvirksomheden Kaplan RM, der arbejder med kundeklubber, siger til Finans.dk, at det i fleste tilfælde ikke kan betale sig at satse på nye kunder. Han henviser til lignende undersøgelser fra Harvard Business School, der viser, at de loyale kunder bidrager med mellem 25 og 95 procent mere til omsætningen end almindelige kunder.
LÆS OGSÅ: Forsker advarer mod kundeklubbber
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Dansk designkæde gør klar til de første butiksåbninger i Asien
Tilbageholdende forbrugere trækker detailsalget ned
Lidl har kåret årets elev
Dansk mærke lander aftale med fodboldklubben AC Milan
Kædekontor henter ny direktør hos mediekoncern
Stor restaurantkæde ryster en del af underskuddet af sig
Føtex giver unge medarbejdere et direkte talerør til ledelsen
Tidligere butikschef bliver ansvarlig for stor tøjkæde
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops