Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"De liberale erhverv bør investere i deres online synlighed, så de er klar til genåbningen"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Blandede følelser i Elgiganten: Første halvår er det bedste nogensinde

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 16 december 2020 kl. 10:50 af: Kristian Holgersen

Salget nåede rekordhøje hastigheder i første halvår, lyder det fra Elgiganten, hvor coronakrisen giver medvind. 

Fra maj til oktober - som er første halvdel af regnskabsåret - har Elgiganten solgt varer for i alt 3,4 milliarder kroner.

Det er rekord og 16 procent bedre end samme periode sidste år, skriver elektronikkæden i en pressemeddelelse.

Topchef Peder Stedal peger på coronakrisen som en afgørende årsag. Den faldende efterspørgsel og økonomiske afmatning har nemlig ikke ramt Elgiganten. Tværtimod. Men situationen giver alligevel anledning til lidt blandede følelser. 

- Situationen har givet os medvind og betydet at branchen som sådan er vækstet - og samtidig har vi taget markedsandele. Men sandt at sige var vi naturligvis hellere Covid-19 foruden. Det er der ingen tvivl om, siger Peder Stedal og fortsætter:

- I takt med Covid-19 udviklingen, oplevede vi, hvordan behovet for teknologi steg. Både for at kunne holde kontakten ved lige med familie, venner og arbejde - men også som noget, der kunne adsprede og underholde os i en vanskelig tid.

Fortsætter de gode takter

Indtil videre ser det ud til, at Elgiganten holder momentum. Fra 1. november til 12. december har kæden noteret en salgsvækst på 28 procent.

Peder Stedal peger på vigtigheden af flere salgskanaler. Han mener, at Elgiganten har fundet frem til en “vinderformel.”

- I dag er det vigtigere end nogensinde at kunne tilbyde fleksible indkøbsmuligheder, hvor kunderne selv kan vælge hvor, hvornår og hvordan samtidig med, at de får den gode rådgivning og hjælp, de er vant til. Derfor vil samspillet mellem online, varehuse og dygtig rådgivning fortsætte med at være vores vinderformel - også i fremtiden, siger topchefen.

Gennem første halvår steg trafikken på nettet med 66 procent, mens en service som Klik&Hent har været populær blandt kunderne.

LÆS OGSÅ: Topchef i Elgiganten afviser historie om ufine tricks



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD