Bauhaus varsler en gennemgribende satsning på nettet
Banen er kridtet op til en massiv online satsning i Bauhaus. - Det her er langt mere end blot en opgradering af vores webshop, siger talsmand.
Byggekæden Bauhaus har gennem flere år oplevet en eksplosiv stigning i forretningen på nettet, og da coronakrisen ramte, fik det bare serverne til at gløde endnu mere.
Derfor sætter Bauhaus nu massivt ind på at skærpe indsatsen online, og det kommer til at stikke langt dybere end blot en opgradering af netbutikken, siger den digitale forretningsudviklingschef i Bauhaus, Carsten Ostenfeldt Humlum, i en pressemeddelelse fra bureauet Novicell.
- Vi igangsætter en markant styrkelse af hele den måde, vi driver forretning på online, siger den digitale forretningsudviklingschef i Bauhaus, siger han og fortsætter:
- Vi skal være bedre til at understøtte kundernes behov gennem hele købsprocessen. Det gør vi blandt andet ved at styrke dialogen med kunderne på tværs af platformene, og derfor skal vi også være langt mere datadrevne og bedre til at udnytte de muligheder, der er i marketing automation, AI og intelligente produktanbefalinger.
En stor omstilling
Novicell er i den forbindelse blevet en del af de digitale hold i Bauhaus, som også består af bureauerne Raptor og Heyloyalty.
- Det her er måske en af de mest ambitiøse, digitale omstillingsprocesser, som Novicell har medvirket til de senere år, siger Jan Overgaard, kundedirektør hos Novicell.
- Bauhaus ønsker at skabe det bedst tænkelig fundament for at udvikle sin forretning online, og vi glæder os over at få lov at være en del af denne rejse sammen med to andre bureauer, der ligesom os er kompromisløse i deres tilgang til at udvikle digitale løsninger, siger han.
Siden 1988 har Bauhaus åbnet byggemarkeder i 18 danske byer. I hele Europa har kæden over 300 varehuse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops