7-Eleven ændrer logo for en sag
I august ændrer 7-Eleven sit logo. Det sker i forbindelse med lanceringen af en ny kampagne.
Butikskæden 7-Eleven piller ved en af de helt grundlæggende dele af markedsføringen, når logoet i august måned bliver lavet om.
Det sker i forbindelse med kampagnen Let’s Change the Fact, skriver 7-Eleven i en pressemeddelelse.
Let’s Change the Fact løber under Copenhagen Pride, som starter senere på måneden, hvor 7-Eleven har været sponsor gennem en årrække.
- Vi er meget glade for vores lange samarbejde med Copenhagen Pride. Når vi i år ændrer 7-Eleven logoet under Copenhagen Pride, er det for konkret at illustrere, at ændringer er nødvendige – det viser statistikker meget tydeligt, siger Jesper Østergaard, adm.direktør i 7-Eleven Danmark.
- Vi er en stor virksomhed og til stede på tværs af landet og har titusindvis af folk igennem butikkerne dagligt. Vores kunder og ansatte udgør et bredt udsnit af befolkningen ift. køn, alder, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk, religion og etnicitet – og der skal være plads til alle, siger han.
Statistik fylder i kampagnen, hvor der bliver spillet på tallet 11 i butikskædens logo. Eksempelvis ved at skrive, at 10 ud af 11 studerende, som er LGBT+, har oplevet at blive behandlet homofobisk eller transfobisk i skolen.
Copenhagen Pride starter den 13. august og slutter den 21. august.
7-Eleven har 176 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på DSB-togstationer.
LÆS OGSÅ: Direktøren for 7-Eleven får endelig sin butiksdrøm opfyldt
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops