Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"De liberale erhverv bør investere i deres online synlighed, så de er klar til genåbningen"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Thomas Bogh, Bonzer



Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.

På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.

LÆS MERE OM BONZER HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

Det er tid til at udvide din B2B-forretnings online tilstedeværelse

Fredag den 12 marts 2021 kl. 10:36

2020 blev året, hvor der skete en masse forandringer. Store ændringer i samfundet har påvirket trends og online vaner. Digitalisering af forretningsprocesser er blevet speedet op og det er også på tide at få sin B2B forretning online. 

Corona pandemien har sat store aftryk på forbrugernes online vaner. Vi bruger flere timer online, og det vil sandsynligvis holde ved, når samfundet åbner op igen. Tal fra Danmarks Statistik viser at stigningen i internetkøb er steget med 5% fra 2019 til 2020. Det er den største stigning i over syv år. 

Derudover viser tal fra DI handel, at intet mindre end 82% af indkøb på B2B markedet foregår digitalt, da virksomhederne sparer store mængder af tid. Dertil er det kun 52% af virksomhederne på B2B markedet der rent faktisk sælger deres varer online.Der er med andre ord et kæmpe potentiale for øget salg, hvis du får din B2B forretning online. 

Er du helt ny i den digitale arena? Så læs med her, for jeg har samlet nogle essentielle tip til, hvordan du kan øge din B2B-forretnings online tilstedeværelse på den hårde digitale marketings arena.

Skab en hjemmeside, der skiller sig ud

Bare fordi du har en hjemmeside, betyder det ikke, at du automatisk vil tiltrække kunder og inspirere dem til at foretage køb. Forskning viser, at halvdelen af ​​alle B2B-kunder forventer, at din hjemmeside afspejler dit brand. Hvis din side ikke lever op til deres forventninger, vender de fleste af dine potentielle kunder tilbage til Google og besøger aldrig din side igen. Du skal med andre ord skabe et engagerende, informativt og brugercentreret univers.

Det kan du opnå ved at inddrage følgende i dine overvejelser, når du skal skabe din nye hjemmeside:
 

      hastighed: skab en god hastighed på din side ved at komprimere billeder, investere i en god server og undgå unødige plugins. 

      Sikkerhed: Det er vigtigt med tillid mellem dig og dine kunder. Invester derfor  i et TLS-certifikat og vis sikkerhedsmærker på din side. 

      Mobilvenlig: Mobilsøgninger har for længst overgået desktop-søgninger. For at appellere til dine mobilkøbere, skal du holde dit design mobilvenligt og skabe ensartede oplevelser på tværs af alle enheder, dine kunder bruger. 

      Konverterbar: For at konvertere dine potentielle kunder skal du oprette unikke og overbevisende CTA'er og sørge for at have kontakt- og abonnements formularer på din side.

      Navigation: besværlig navigation vil frustrere besøgende og afskrække dem fra at købe fra dig. Hold din menulinje enkel, hav et søgefelt og hold strukturen på din side simpel. 

      Brand - Dit websted skal afspejle dit brand og værdier. Lav derfor en brandbook, så din visuelle identitet er strømlinet på tværs af alle digitale kanaler.

 

Optimer din side til søgemaskiner

Tal fra Google viser, at 71% af B2B-kunder starter deres research med en Google-søgning. Derfor burde du investere i SEO, for at forbedre dit B2B-websteds synlighed på Google. Det er den mest effektive metode til at blive synlig for din målgruppe.

SEO er et komplekst felt inden for digital markedsføring. Det består af en bred vifte af fremgangsmåder, lige fra teknisk SEO, on-page SEO til Keyword research og off-page SEO. Når de kombineres, vil det give dit websted autoritet og hjælpe dig med at placere dig højere på Google.

Hvis du ansætter et specialist bureau til at lave SEO for dig, skal du altid sørge for, at de kan sætte sig godt ind i din niche, og at de forstår dine specifikke mål. Det er nemlig vigtigt at tilpasse din SEO-strategi til din specifikke niche, for at blive succesfuld med din indsats.

Skab autoritært indhold

Content marketing er vigtigt, da det skaber relationer til dine kunder og øger tilliden, hvilket giver dem en grund til at vende tilbage til dit websted eller tilmelde dig din nyhedsbrevsliste. Statistik viser, at 62% af B2B-kunder besluttede at købe et produkt baseret på content de havde læst på virksomhedens hjemmeside. 

Content marketing er en af de absolut vigtigste strategiske markedsføringsmetode inden for B2B. Hvis du har et kompleks produkt eller service kan din blog hjælpe med at forklare og bidrage med viden omkring dit produkt. Et af mange eksempel på på en blog, der skaber en relation til sine brugere er Babykasses blog, hvor de ikke er bange for at bruge deres eget ansigt og ekspertviden, når de formidler viden om deres produkter. 

Der er selvfølgelig mange forskellige typer content, der kan fungere for netop dine B2B-kunder, herunder: 

      Blogindlæg

      infografik

      e-bøger

      whitepapers

      casestudier

      video marketing

      guides

Uanset hvilken type indhold du skaber, skal det altid være værdifuldt for dine kunder. Det skal give brugerne noget nyt, engagere dem og hjælpe dem med at løse et problem.

Du sparer en masse tid!

At have en B2B webshop kan faktisk også spare dig en masse tid, og dermed penge.

 Tid, I lige nu bruger på ordrer, kan allokeres og bidrage positivt til forretningen på andre områder. Den tid, du eller dine medarbejdere kan spare på manuelle og tidskrævende opgaver, varierer selvfølgelig afhængigt af størrelsen på din virksomhed. Desuden afhænger det af den specifikke opsætning og processer, du har implementeret til dine ordrer. Generelt bruger virksomheder alt fra 30 minutter til et par timer på at håndtere en enkelt ordre. Alt den tid kan I spare med en webshop til jeres B2B kunder.

Opsummering

B2B-marketing handler ikke kun om at øge konverteringer. Det skal kommunikere dit brands værdier og skabe tillid til erhvervskunder og understrege, hvordan dit brand kan hjælpe dem, for at blive succesfuld med din B2B webshop. Hvis du mestrer dette er der potentiale for at spare en masse tid og ressourcer, som kan bruges til andet værdiskabende i din virksomhed.

 



Del dette indlæg:









Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD