Thomas Bogh, Bonzer

Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.
På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.
LÆS MERE OM BONZER HER
De liberale erhverv bør investere i deres online synlighed, så de er klar til genåbningen
Mandag den 19 april 2021 kl. 11:11Et bredt flertal i Folketinget blev mandag d. 22. Marts enige om en genåbningsplan for Danmark.
Det betyder, at du som erhvervsdrivende har et bedre overblik over, hvornår du igen kan åbne dørene for glade kunder.
Spørgsmålet er så, om nok af disse mange glade kunder har netop din frisør, din tatovør eller din negletekniker som top-of-mind, når de igen skal og kan bruge dig?
Din virksomheds tilstedeværelse på Google har i hvert fald meget at sige i forhold til, hvor mange du kan forvente kommer forbi din butik i de kommende måneder.
Du kan læse meget mere om specifikke datoer for genåbningen i denne artikel fra TV 2.
Ø get online synlighed tilegnes ikke på et par dage
“Rom blev ikke bygget på én dag”. Det samme ordsprog er gældende, når vi taler om en virksomheds online tilstedeværelse på Google og andre søgemaskiner.
Alt efter, hvor fokuseret og hvor længe din virksomhed har arbejdet med søgemaskineoptimering på jeres hjemmeside, vil jeres synlighed svinge markant.
Uanset om I starter fra scratch eller har et fornuftigt fundament, så plejer “man” normalvis at kunne se udbytte af sit SEO arbejde efter alt mellem 3 til 6 måneder. På de mere konkurrenceprægede keywords vil perioden være endnu længere.
Med det sagt har nedlukningen i forbindelse med corona været en kærkommen mulighed for liberale erhverv til at øge deres online synlighed og indtage det potentiale, som er i markedet.
Er du endnu ikke startet, er det heller ikke for sent at begynde!
Opråb til liberale erhverv: Smed mens jernet er koldt
Normalvis lyder ordsproget: “Man skal smede mens jernet er varmt”. Men hvis du ønsker at arbejde seriøst med søgemaskineoptimering (SEO), så er det gavnligt at investere i “kolde perioder”.
Med kolde perioder henvises til, at søge trafikken på udvalgte keywords kan være lav i bestemte perioder på året. Typisk gælder dette for sæsonvarer som solcreme og vinterjakker.
Netop de liberale erhverv - og restaurationsbranchen for den sags skyld - har været nedlukket siden midt december 2020.
Denne periode har derfor været en sublim mulighed for virksomheder til at investere i deres online tilstedeværelse.
Fordi arbejdet med at optimere bestemte landingssider på websitet mod specifikke søgeord kan betyde, at I nu her ved genåbningen kan bære frugten af det hårde arbejde.
For ligger I nr 1 på “frisør [bynavn]” vil I formentlig opleve en enorm mængde af trafik, når genåbningen træder i kraft.
Leverandører skal også være opmærksomme
Det er ikke kun den salgs- eller marketingansvarlige i de liberale erhverv, der skal være opmærksom på den øgede efterspørgsel, som vil følge med genåbningen.
Også leverandører af produkter, der benyttes i disse brancher skal være klar, til når der igen for alvor kommer gang i deres kunders butikker.
Én lavthængende frugt til at komme i gang med SEO-arbejdet på websitet er at optimere og opdatere det content man har på kategorisider.
Eksempler på dette kunne være ocb.dk, der er leverandør af udstyr til industri- og storkøkkener. Når restauranter igen åbner giver det mening at rangere på relevante keywords som ‘industri emhætte’, ‘industri opvaskemaskine’ mm.
På den måde opnår du eksponering fra de kunder, der gennem deres søgning på Google allerede viser interesse for denne slags produkter og dermed din virksomhed.
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops