Dennis Clausager, detailfolk.dk

Dennis Clausager er stifter og ejer af detailfolk.dk og driver også fire tøjbutikker på Midt- og Sydsjælland. Er oprindeligt detailhandels-uddannet og siden hen Merkonom i markedsføring og organisation. Har i en lang detailkarriere haft stillinger som butikschef i blandt andet radiobranchen og sidenhen forskellige lederstillinger, blandt andet som kæde- og markedschef i Telia, inden han i 2006 slog sig ned som selvstændig.
Dennis blogger om stort og småt i detailbranchen, og er ikke bleg for finde den udfordrende eller skarpe kuglepen frem når der skal skrives.
Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?
Onsdag den 7 februar 2018 kl. 10:04I Danmark bryster vi os af at være ret godt opdragede. Vi udviser både høflighed og taknemlighed. Det giver sig blandt andet til udtryk ved dagligdags sætninger, som ”tak for hjælpen” og ”tak for mad”, men hvornår har du egentlig sidst hørt en sælger eller salgsassistent i en butik sige ”tak”?
Serviceniveauet i Danmark er, med rette, temmelig ofte i skudlinjen. Det drejer sig ofte om forskellige parametre som velkomst, imødekommenhed, oprigtighed og behovsafdækning. Men lige så svært, som det åbenbart er, at efterleve de helt traditionelle service-dyder, lige så fjernt er det tilsyneladende for mange at udtrykke bare en smule oprigtig taknemlighed over, at nogen rent faktisk sikrer, at man kan få løn i næste måned.
I onlinebutikkerne kan de dog godt finde ud af det. Tak for ordren, tak for handlen og mange andre superlativer vælter frem i ”takke-pop-ups”, bekræftelsesmails og opfølgende ”vil du anbefale os” mails. Men hvorfor sker det ikke i de fysiske butikker?
Er det for poppet, lidt pinligt, eller hvad er årsagen til, at det sker meget sjældent?
Det burde ellers være ret nemt. Hvis du eller dit team mangler lidt inspiration, så prøv eventuelt at øve jer lidt på disse sætninger med en anelse indlevelse og smil i stemmen:
…Tak for dit køb – jeg er sikker på, at du bliver glad for den/det
…Tak fordi du handlede hos os i dag
…Tak for besøget (OGSÅ til dem der bare har ”oset”. De kommer jo igen efter en god oplevelse)
…Tak for at du kiggede ind – på gensyn
Så, det var jo egentlig ikke så svært? Nu kommer det svære: Du skal beslutte, om det skal være en del af den oplevelse, DU gerne vil give dine kunder fra nu af – god fornøjelse! Og sidst men ikke mindst:
TAK fordi du følger detailfolk.dk og læste dette indlæg : )
>> LÆS FLERE INDLÆG FRA DENNE BLOGGER
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Butikker brænder inde med varer: Minister afviser særlig kompensation
Butikschefer kan tjene en million ekstra i Coops nye lavpriskæde
Opsplittet detailhandel ramt af historisk nedgang i december
Medie: Tiger-stifter har fået tilbud om at købe svækket livsværk tilbage
Seneste nyheder
Butikschefer kan tjene en million ekstra i Coops nye lavpriskæde
Danskerne valfarter til bageren efter kage: - Det bliver bare ved
Butikker brænder inde med varer: Minister afviser særlig kompensation
Opsplittet detailhandel ramt af historisk nedgang i december
Medie: Tiger-stifter har fået tilbud om at købe svækket livsværk tilbage
Seneste blogindlæg
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker