Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Servicekoncept til detailhandlen har stor succes

Foto: freetrailer.dk



Fredag den 9 maj 2014 kl. 09:40 - Kilde: Berlingske Business

Et dansk firma har gjort en god forretning ud af at udlåne trailere til detailhandlen. Nu skal det tyske marked indtages.

Det kører for danske Freetrailer.

Firmaet, der udlåner trailere til detailhandlen, kunne sidste år melde om en fremgang på 20 procent til et resultat før skat på 1,7 millioner kroner, skriver Berlingske Business.

Det er detailkæder som IKEA, Bilka og JYSK, der stiller Freetrailers trailere til rådighed for deres kunder som en gratis service. Trailervirksomhedens indtjening kommer fra samarbejdspartnerne, der samtidig udnytter trailerne som kørende reklamesøjler. 

I løbet af de sidste fem år er antallet af udlånte trailere steget fra 77.000 til godt 178.500. Nu forsøger Freetrailer at indtage det tyske marked gennem en samarbejdsaftale med JYSK-kædens tyske butikker.

Ekspert i forbrugeradfærd og afsætning og lektor på Institute og Marketing på CBS Marcus Schmi­dt siger Berlingske Business, at detailhandlerne tilbyder den gratis service i forsøget på at få kunderne til at købe mere ved at stille ekstra plads til rådighed for dem.

LÆS OGSÅ: Fysiske butikker bør udnytte gratis glæder

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD