Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Sådan måler Dansk Supermarked på kundetilfredshed

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 21 april 2015 kl. 11:23 - Kilde: Dansk Supermarked News

Supermarkedsgiganten forsøger at have fingeren på kundernes puls for løbende at kunne forbedre sig.

Dansk Supermarked måler hver uge kundernes tilfredshed.

Det sker blandt andet gennem exitinterviews i butikkerne, online sørgeskemaundersøgelser, fokusgrupper og bonanalyser, skriver Dansk Supermarked i det seneste nummer af dagligvaregigantens medarbejderblad Dansk Supermarked News.

- Hvis ikke vi hele tiden er opdateret på, hvad kunderne forventer af os, risikerer vi, at de vælger os fra. Derfor er det vigtigt at have fingeren på kundernes puls, så vi løbende kan forbedre os og blive ved med at være på forkant med kundernes forventninger, siger Customer Insight Manager i Dansk Supermarked, Berit Stokholm Christiansen, til Dansk Supermarked News.

Et udgangspunkt at handle ud fra

Uanset hvordan indholdet bliver indsamlet, tager det udgangspunkt i et behov, som en indkøbsafdeling eller en kæde i Dansk Supermarked har. Rapporterne om kundeindsigt skal være med til at give dem, der træffer beslutningerne et realistisk udgangspunkt at handle ud fra.

Blandt andet har Customer Insigt hjulpet marketingafdelingen i Bilka med at undersøge kundernes læsevaner, så kædens tilbudsavis kan blive ved med at være relevant for dem. 

Customer Insight arbejder også sammen med Netto om at lave en ny type butiksrapport, der giver butikkerne et mere overskueligt og effektivt redskab til forbedringer i den daglige drift.

LÆS OGSÅ: Flere butikker benytter mystery shopping

Læs hele artiklen på Dansk Supermarked News


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD