Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Tak til en presset detailhandel"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Online-supermarked med meget salg konkurs

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 25 april 2016 kl. 14:35 - Kilde: Quartz og Finans

Selv ikke med 20.000 ordrer om dagen kan man være sikker på succes som online-dagligvarebutik. Det må indiske PepperTap erkende.

Mens Coop for nylig lancerede sin nye, store satsning i form af et online-supermarked, der via coop.dk leverer dagligvarer til kunder over hele landet, er håbet blevet slukket hos et andet online-supermarked.

Det drejer sig om indiske PepperTap, der blev grundlagt i november 2014, men som ifølge mediet Quartz allerede er gået konkurs. Det sker, selvom PepperTap umiddelbart kunne ligne en succes.

På et år rejste online-supermarkedet 40 millioner dollar – omkring 262 millioner kroner – og udvidede forretningen til 17 byer i Indien med omkring 20.000 leverede ordrer om dagen.

LÆS OGSÅ: Coop satser omsider på stort online-supermarked

Derfor gik det galt

Ifølge Navneet Singh, der er en af grundlæggerne, er der en række grunde til, at PepperTap ikke tjente penge.

Først og fremmest voksede PepperTap for hurtigt, vurderer Singh. Blandt andet kunne teknologien ikke følge med, og det betød store udfordringer både for PepperTap og for butikkerne, der brugte for meget tid og for mange ressourcer på at skulle opdatere deres egne systemer, så de var tilpasset PepperTaps, skriver Finans, som citerer Quartz.

- I en verden, hvor alt man kan købe gennem en app, ofte er billigere end i de fysiske butikker, har vi måtte give rabatter hver uge, siger Navneet Singh, som desuden forklarer, at det indiske marked for handel med dagligvarer via online-supermarkeder er svært at starte på grund af forhold som demografi, geografi og vaner inden for dagligvarer.

Dansk Supermarked og Dagrofa afventer

Herhjemme har koncernchef for Dansk Supermarked Group, Per Bank, sagt til Finans, at han ikke tror, at det i dag er muligt at tjene penge på nethandel med dagligvarer i Danmark.

Samme opfattelse har Dagrofas administrerende direktør, Per Thau, hvorfor Dagrofas er afventede med at tage konkurrencen op på online-markedet for dagligvarer.

LÆS OGSÅ: Derfor er nethandel med dagligvarer ikke et hit



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD