Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Skævvridning: Regeringens hjælpepakke vil øge butiksdøden i bymidterne"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Modegiganter kæmper om niche-markeder

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 11 januar 2013 kl. 14:10

Flere store tøjkæder forsøger sig nu på forskellige niche-markeder for at sælge mere.

Der er kamp om forbrugernes penge blandt de store tøjkæder. Derfor forsøger flere giganter sig på nye niche-markeder, skriver Jyllands-Posten.

For nylig kunne detailfolk.dk og flere andre medier berette om danske Bestsellers nye mærke Junarosa, der henvender sig til kurvede kvinder.

LÆS OGSÅ: Bestseller satser på kurvede kvinder

Også H&M forsøger sig på et nyt niche-marked. Med den nye konceptkæde &Other Stories vil den svenske kæde til at sælge tøj, sko, tasker og accessories til de mere luksusorienterede forbrugere. Fra foråret kan de danske kvinder købe tøjet fra den nye kæde online og i den nye butik på Strøget i København.

LÆS OGSÅ: H&M åbner luksusbutik på Strøget

Satser ikke nyt uden grund

Og der er en god grund til, at de store tøjkæder giver sig i kast med nye satsninger, mener Peter Mølkjær, der er leder af Deloittes branchegruppe Tekstil.

- Som den aktuelle situation ser ud, er branchen nødt til at have øget fokus på at opbygge brands og designe modeartiklerne. Samtidig er det tydeligt, at der sker en udvikling inden for nicheprodukter som tøj til de større forbrugere – eller et fokus på luksus. Vi ser jo globalt, at flere af de store luksusmærker faktisk klarer sig ret godt, siger han til Jyllands-Posten.

(Jyllands-Posten)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD