Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Tak til en presset detailhandel"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

It-løsning har radikalt ændret markedsføringen i Fakta

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 3 maj 2019 kl. 06:00 - Kilde: Dansk Markedsføring

Efter gode erfaringer fra Fakta bliver et effektivt it-værktøj nu også rullet ud i Superbrugsen og Kvickly.

Hver uge producerer Fakta op mod 70 videoer, der ender på Youtube eller som reklamebannere på nettet.

Det er kun muligt at være så aktiv, fordi det ikke koster så mange mandskabstimer, som man umiddelbart skulle tro, skriver Dansk Markedsføring.

- Fordi det i dag er et IT-værktøj, der laver videoerne, kan vi lave mange flere videoer til mange forskellige målgrupper, siger Sami Lars Olesen til mediet. Han er digital teamchef i Coop Marketing.

- Hvor du tidligere lavede en video, der kørte i en periode og som ramte meget bredt, så har du i dag mulighed for at lave mange videoer på meget kort tid – til mange forskellige målgrupper, fortsætter han.

It-værktøjet kan automatisk generere videoer med forskelligt indhold, hvis det bliver fodret med de nødvendige datakilder. På den måde undgås meget dobbeltarbejde, og ifølge Coop har man opnået en årlig besparelse på 10 millioner kroner.

Efter de gode erfaringer er resten af Coops kæder klar til at hoppe med på vognen allerede i år, fremgår det af artiklen.

LÆS OGSÅ: Jysk sætter tryk på digitale reklamer

 

Læs hele artiklen på Dansk Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD