Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Tak til en presset detailhandel"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Dansk kæde åbner en ny butik i Kina hver tredje dag

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 8 juni 2012 kl. 10:52

Det er ikke alle i detailhandlen, der er mærket af krisen. Dansk kæde har stor succes i Kina og åbner ca. 100 nye butikker i landet om året.

Siden 2005 har Ecco udvidet antallet af butikker i Kina fra 142 til 650, og i dag er den årlige nettovækst af butikker nået op på omkring 100 butikker, hvilket svarer til omtrent en ny butiksåbning hver tredje dag. Det skriver Jyllands-Posten.

Forklaringen på den store fremgang i landet skal ifølge skoproducenten selv findes i en massiv asiatisk satsning, hvor man de seneste 15 år har investeret mere end 750 millioner kroner i Kina.

Ecco er det dominerende brand i kundesegmentet premium og ifølge direktør for Ecco Asia Pacific, Steen Borgholm, er det kvalitet frem for pris, der er afgørende, hvis man vil ind på det kinesiske marked.

- Man kan ikke komme til Kina og konkurrere på pris. Skoene skal ligge i et vist prisleje og med meget lidt rabat. Forbrugerne skal vide, at Ecco er et højkvalitetsprodukt, der ikke sendes på udsalg i tide og utide, siger han til Jyllands Posten.

(Jyllands-Posten)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD