Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"HVILKEN REJSE SENDES DINE KUNDER PÅ? ...og hvem er rejseleder?"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Byggekæde indfører ny mærkning: - Vi er ikke frelste

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 16 august 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Kunderne får nu hjælp til at finde de grønne varer på hylderne i byggekæde.

Danske forbrugere bliver ofte mindet om klima og miljø, når de eksempelvis køber dagligvarer, rejser og tøj.

Nu springer byggemarkedskæden Bauhaus også med på den grønne vogn ved at lancere en ny logo-mærkning - Pro Planet - der skal gøre det nemmere for kunderne at træffe miljøvenlige valg.

- Hos Bauhaus er vi ikke frelste på nogen måde, men vi vil gerne være ansvarlige og generelt drive mere bæredygtige byggevarehuse, siger Mads Jørgensen, administrerende direktør hos Bauhaus.

Mærkningen kommer til at fremhæve varer som giftfri ukrudts-midler, FSC-godkendte havemøbler, regnvandstønder, miljørigtig maling og varmegenvindings-anlæg.

- Vi har også opstillet containere til brugte batterier og lyskilder og installeret store områder med LED-belysning i de fleste byggevarehuse for at reducere energiforbruget siger Mads Jørgensen og fortsætter:

- Så vi har taget de første skridt på rejsen mod at uddanne os selv og vores kunder i at træffe det grønne valg, og vi er langt fra færdige.

Pro Planet-logoet kan i første omgang ses i tilbudsaviser - både online og i postkassen. Næste step er at synliggøre det grønne valg i samtlige Bauhaus-byggemarkeder.

LÆS OGSÅ: Byggekoncern køber svenske konkurrenter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD