Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Skævvridning: Regeringens hjælpepakke vil øge butiksdøden i bymidterne"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Analyse: Sociale medier har styrket forbrugerne

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 30 april 2014 kl. 09:44 - Kilde: epn.dk

Detailhandlen skal være opmærksom på, at sociale medier giver forbrugerne et vigtigt våben i jagten på de bedste og billigste produkter.

De sociale medier har forbundet forbrugerne over hele verden og givet dem en mulighed for at dele oplevelser med forskellige virksomheder og produkter med hinanden.

Det har gjort forbrugerne stærkere, slår konsulenthuset Deloitte fast i sin årlige forbrugeranalyse "Global powers of consumer products 2014," skriver epn.dk.

Partner i Deloitte, Peter Mølkjær, siger til netmediet, at virksomhederne er nødt til hele tiden at have fingeren på pulsen og pleje deres brand, da de på et splitsekund kan få dårlig omtale på de sociale medier.

Ifølge analysen har 80 procent af befolkningen i USA og Vesteuropa adgang til internettet. Det har ifølge Deloitte smittet af på virksomhederne, der satser stort online. Peter Mølkjær advarer dog om, at man ikke må glemme de fysiske butikker, da mange køb godt nok starter på nettet, men ender i en fysisk butik. Derfor skal man kunne håndtere flere salgskanaler, siger han til epn.dk.

LÆS OGSÅ: Fysiske butikker bør udnytte gratis glæder

Læs hele artiklen på epn.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD